Znajdź nas na Facebooku!

KOMPUTEROWE

Laboratorium komputerowe 4

  • Opublikowano: środa, 24 sierpień 2022 08:27
  • Odsłony: 611

Instruktor: Zofia Koter
Zajęcia: piątek: 18.45-19.30
Wiek: 10-14 lat
Sala: sala komputerowa

Zajęcia skierowane są do dzieci, które mają już opanowane umiejętności programowania w Scratchu, znają podstawowe funkcje programu Scratch, ale także wiedzą co to jest zmienna/potrafią tworzyć listy i na nich pracować. W trakcie zajęć dzieci uczą się logicznego i kreatywnego myślenia w rozwiązywaniu problemów algorytmicznych tworząc animacje, gry, aplikacje mające zastosowanie w różnych dziedzinach. Podczas zajęć uczestnicy:
- rozwijają logiczne, kreatywne myślenie oraz przekładają instrukcje/sekwencje kroków na konkretny język programowania (język algorytmów);
- poszerzają znajomość programowania korzystając z programu Scratch https://scratch.mit.edu/, aplikacji Microsoft: Kodu Game Lab do programowania w środowisku 3D oraz PixBlocks https://pixblocks.com/;
- poznają podstawy tworzenia stron internetowych w języku HTML;
- poznają podstawy języka programowania Python;
- budują i oprogramowują roboty MBot;
- tworzą aplikacje na telefon z wykorzystaniem programu AppInventor
- programują płytkę MicroBit.

Laboratorium komputerowe 3

  • Opublikowano: środa, 24 sierpień 2022 08:26
  • Odsłony: 591

Instruktor:  Zofia Koter
Zajęcia: piątek 17.45-18.30
Wiek: 9-11 lat
Sala: sala komputerowa

Zajęcia skierowane są do dzieci, które mają już opanowane umiejętności programowania w Scratchu, znają zaawansowane funkcje programu Scratch, wiedzą co to jest zmienna/potrafią tworzyć listy i na nich pracować. W trakcie zajęć dzieci uczą się logicznego i kreatywnego myślenia w rozwiązywaniu problemów algorytmicznych tworząc animacje, gry, aplikacje mające zastosowanie w różnych dziedzinach. Podczas zajęć uczestnicy:
- rozwijają logiczne, kreatywne myślenie oraz przekładają instrukcje/sekwencje kroków na konkretny język programowania (język algorytmów);
- poszerzają znajomość programowania korzystając z programu Scratch https://scratch.mit.edu/, aplikacji Microsoft: Kodu Game Lab do programowania w środowisku 3D oraz PixBlocks https://pixblocks.com/;
- poznają podstawy tworzenia stron internetowych w języku HTML;
- poznają podstawy języka programowania Python;
- budują i oprogramowują roboty MBot;
- tworzą aplikacje na telefon z wykorzystaniem programu AppInventor
- programują płytkę MicroBit.
- pracują na platformie Minecraft Education Edition

Laboratorium komputerowe 2

  • Opublikowano: środa, 24 sierpień 2022 08:24
  • Odsłony: 638

Instruktor:  Zofia Koter
Zajęcia: piątek 14.45-15.30
Wiek: 8-10 lat
Sala: sala komputerowa

Zajęcia skierowane są do dzieci, które uczestniczyły w zajęciach z Laboratorium komputerowego 1 lub znają podstawy kodowania w programie Scratch. W trakcie zajęć dzieci uczą się logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej, kreatywności, komunikacji, pracy w grupie, konstruowania i programowania skryptów.
Podczas zajęć uczestnicy:
- poznają podstawy programowania korzystając z programów tj.: Scratch - https://scratch.mit.edu/;PixBlocks
- oprogramowują roboty Ozobot https://youtu.be/zm_H8HXWFZ4,roboty mBot oraz płytki microBit
-
 kodują w www.code.org
- biora udział w imprezach zrzeszających świat miłośników kodowania: Tydzień kodowania https://codeweek.eu/, dzień Scratcha https://day.scratch.mit.edu/

Kodowanie dla malucha

  • Opublikowano: piątek, 30 sierpień 2019 16:12
  • Odsłony: 2827

Instruktor: Zofia Koter

KODOWANIE DLA MALUCHA I (4-5 lat)
środa 15.45-16.30 lub piątek 16.45-17.30

KODOWANIE DLA MALUCHA II (5-6 lat)
środa 16.45-17.30 lub piątek 15.45-16.30

Sala: sala komputerowa

W czasie zajęć dzieci uczą się logicznego myślenia, zasad współpracy i podstaw kodowania jednocześnie.
Zajęcia te mają charakter ogólnorozwojowy i wpływają pozytywnie na różne sfery funkcjonowania dziecka.

Dzieci będą pracować z robotami edukacyjnymi - OZOBOT, korzystać z programu Scratch tworząc proste programy.

Czytaj więcej...

Laboratorium komputerowe 1

  • Opublikowano: środa, 23 sierpień 2017 09:42
  • Odsłony: 3044

Instruktor: Zofia Koter
Zajęcia: środa: 14.45-15.30
Wiek: 7-8 lat
Sala: sala komputerowa

Zajęcia skierowane są do wszystkich dzieci, które pragną zgłębić świat nowych technologii. W trakcie zajęć dzieci uczą się logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej, kreatywności, komunikacji, pracy w grupie, konstruowania i programowania skryptów.
Podczas zajęć uczestnicy:
- poznają podstawy programowania korzystając z programów tj.: Scratch Jr oraz Scratch - https://scratch.mit.edu/;PixBlocks
- oprogramowują roboty Ozobot https://youtu.be/zm_H8HXWFZ4
-
 kodują w www.code.org
- biora udział w imprezach zrzeszających świat miłośników kodowania: Tydzień kodowania https://codeweek.eu/, Dzień kropki https://www.internationaldotday.org/, dzień Scratcha https://day.scratch.mit.edu/

Laboratorium multimedialne

  • Opublikowano: sobota, 07 grudzień 2013 09:20
  • Odsłony: 4933

Instruktor: Elżbieta Cieślak-Dworzyńska
Zajęcia:
grupa I (7-8 lat): poniedziałek 16:00-16:45 lub wtorek 16:00-16:45
grupa II (9-10 lat): poniedziałek 17:00-17:45 lub wtorek 17:00-17:45
Sala: sala komputerowa

W ciągu roku uczestnicy poznają podstawy:
- grafiki komputerowej: pierwsze kroki w programach graficznych dla początkujących; dzieci za pomocą darmowych programów Gimp oraz Inkscape nauczą się obróbki cyfrowej zdjęć, tworzenie grafik 2D, fotomontaży, prostych grafik wektorowych;
- animacji poklatkowej: dzieci za pomocą animacji ożywią świat swojej wyobraźni i odkryją zupełnie nowe możliwości poprzez animację plasteliny, wycinanek, rysunku, animacji aktora.
Zajęcia prowadzone są w nowocześnie wyposażonej pracowni komputerowej z tablicą multimedialną.

Grafika komputerowa

  • Opublikowano: sobota, 07 grudzień 2013 09:19
  • Odsłony: 4984

Instruktor: Zofia Koter
Zajęcia: środa 17:45-19:15
Wiek: 10-15 lat
Sala: sala komputerowa


Uczestnicy w trakcie zajęć poznają tajniki grafiki komputerowej. Uczą się obsługi programów graficznych, edytują zdjęcia, tworzą fotomontaże, projektują plakaty, wizytówki, znaki plastyczne, tworzą modele 3D.
Na zajęciach sekcji korzystamy z następujących programów:
GIMP – grafika rastrowa
INKSCAPE oraz Corel Draw – grafika wektorowa
Tinkercad, Fusion 360, Blender - grafika 3D

Zajęcia prowadzone są w nowocześnie wyposażonej pracowni komputerowej z tablicą multimedialną. 

WARSZTATY
DLA SZKÓŁ
Jest to oferta warsztatów profilaktycznych MDK Ochota dla zorganizowanych grup szkolnych.
MUSICAL
GRUPA DREAM TEAM
Formacja Musicalowa Dream Team corocznie tworzy musical o charakterze profilaktycznym.
KONCERTY
WOKALNA GRUPA REPREZENTACYJNA
EDUKACYJNE KONCERTY TEMATYCZNE
PROJEKTY MIEDZYNARODOWE
ERASMUS+
OBOZY
PROFILAKTYCZNO-ARTYSTYCZNE
SAMORZĄD
I WOLONTARIAT